Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

Pedagog specjalny

 

4

 

 


Gabinet pedagoga specjalnego - pokój numer 142, I piętro.

Do podstawowych zadań pedagoga specjalnego należy:

 

 

Współpraca z nauczycielami, wychowawcami grup wychowawczych lub innymi specjalistami, rodzicami oraz uczniami w:

a. rekomendowaniu dyrektorowi szkoły lub placówki do realizacji działań
w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,

b. prowadzeniu badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
c. rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
d. określaniu niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne ucznia;

Współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;

Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w

a. rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły lub placówki,
b. udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
c. dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
d. doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów;

- udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, rodzicom uczniów i nauczycielom;
- współpraca z pracownikami poradni psychologiczno – pedagogicznej;
- przedstawianie radzie pedagogicznej propozycji w zakresie doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły.


Serdecznie zapraszam Rodziców, którzy zainteresowani są pomocą w zakresie:


- problemów dydaktycznych, wychowawczych i rozwojowych dzieci,
- są zaniepokojeni niepowodzeniami edukacyjnymi dzieci,
- szukają placówek i instytucji niosących pomoc w przypadku problemów z dziećmi,
- szukają możliwości dalszego kształcenia dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego po ukończeniu szkoły podstawowej.

 

Informacja o plikach Cookies

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne mogą pomagać nam w ulepszaniu tej strony. Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.